Posted by on 24 listopada 2018

Jeden z listopadowych weekendów spędziliśmy w Osiecznej – miejscu, w którym każdy franciszkanin rozpoczyna swoją drogę zakonną.

Wyjazd integracyjny rozpoczęliśmy Mszą świętą odprawioną dla nas przez o. Leonarda w kaplicy klasztornej. Po rozgoszczeniu się w schronisku młodzieżowym Morena, gdzie mieliśmy nocleg, po wspólnej kolacji nadszedł czas na pierwszą część zabaw integracyjnych, dzięki którym okazało się jak dobrze znamy siebie nawzajem – jak długo jesteśmy w duszpasterstwie, co lubimy robić, jakie mamy marzenia, a dzięki stworzonym mapom Polski i Poznania też skąd pochodzimy, gdzie mieszkamy (i do kogo najbliżej na herbatkę ). I oczywiście do późnej nocy nie mogliśmy oderwać się od rozmów i planszówek.

Sobotę rozpoczęliśmy wspólną jutrznią i śniadaniem. Następnie uważnie wysłuchaliśmy konferencji o. Leonarda, po której wyruszyliśmy na spacer. Zwiedziliśmy klasztor i posłuchaliśmy wspomnień naszego duszpasterza z czasów nowicjatu. Popołudniu nadszedł czas na kolejne gry integracyjne. Sześć grup: Królowie życia, Czerwona kropka zagłady, Milka, Banany i Zwycięzcy oraz Gang z plebanii zmierzyli się z kilkoma konkurencjami. Budowaliśmy wieże, rozpoznawaliśmy piosenki, rozwiązywaliśmy quizy i budowaliśmy mosty. Obejrzeliśmy później prezentację o duszpasterstwie, przygotowaną ze szczególną myślą o osobach, które dołączyły do nas niedawno. Dzięki niej przypomnieliśmy sobie nasze wspólne imprezy, wydarzenia i wyjazdy. Dzień zakończyliśmy Mszą świętą w kościele.

Niedzielę rozpoczęliśmy od jutrzni i Mszy świętej. Po wspólnym śniadaniu kilku śmiałków zażyło kąpieli morsowej, a pozostali wykorzystywali jeszcze ostatnie chwili przy tenisie stołowym. Wyjazd zakończyliśmy obiadem, a po obiedzie ci, którym wciąż nie spieszyło się do domu, pojechali zwiedzić Muzeum Młynarstwa i Rolnictwa.

Czekamy na kolejne wspólne wyjazdy i już nie możemy się doczekać Sylwestra w Szklarskiej Porębie!

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z wyjazdu: